söndag 30 oktober 2011

111030

Idag har varit en toppen dag! Åkte till hökis idag och träffa Sandra, leah och Tomas i en park. Va super mysigt och barnen och vi vuxna hade jätte kul!! Ett gott skratt förlänger livet och det stämmer verkligen! Kom hem med två trötta ungar och en trött Kenneth haha! Han tog ut sig helt!!!!! Nu på kvällen har vi myst, ätit en tidig middag och ja
Och Max har tittat på medans theo byggt med lego, han har somnat med ett leende ikväll. Nu när jag legat och nattat Max har jag börjat grubblat på den dagen jag inte längre finns.. Det är min ständiga ångest, att inte längre finnas?! Tänk om mina barn inte vill komma och hjälpa mig när jag är gammal. Idag är det ju inte vanligt att ungdomar träffar tänker på sånt. Hur lär man sina barn det!? Vad viktigt det ät att bygga upp en bra relation till sina barn, och hur många idag har bra relationer till de i sin familj? Nä, det är min strävan här i livet, lära mina barn om respekt, vara ärliga, ha empati för andra och att kunna ta för sig för att komma dit dem vill i livet! Och det blir inte alltid som man tänkt sig men veta att mamma och pappa står alltid vid deras sida!!!! Nog med allvaret nu måste jag sova haha!

1 kommentar: